tänder å sömn

Johejjo!

Så har jag jobbat två dagar igen, har en dag kvar sen tänker jag va ledig.. ruskigt skönt att kunna bestämma själv när man ska jobba! skulle kunna ha det så för alltid, men tyvärr knackar verkligheten på..
Snart är det januari och då börjar Oliver på dagis.. ÅNGEST!!! hade lite i smyg hoppats på att han inte skulle få plats här på dagiset bredvid oss för då skulle jag fortsätta vara hemma å bara hoppa in som jag gör nu. För inte tusan kör jag honom ut till Pålsböle när vi har ca 100 meter till dagiset å vill inte sätta honom hos dagmamma..
Men jag blir hemma hela januari ut så vi kan skola in honom i lugn å ro + att han väl säkert blir sjuk direkt med alla dagisbobbor!

Imorse sa jag till Danne att snart ploppar väl alla tänder upp på en å samma gång å stackars Oliver och vi får ett helvete.
Han har 6 tänder, 4 uppe å två nere.. fick senaste i juni, sen har det stått till.
Men dom senaste veckorna har han hållt på å tuggat på allt, även på mig och Danne å har gärna haft napp i munnen så gott som hela tiden.. å nu ikväll när jag va in med fingrarna i hans mun för å se vad han tuggade på så kände jag två nya tänder! :) så han förblir inte med endast 6 tänder tydligen! :P

Han har ju börjat sova så bra nu också!
På dagen sover han 1,5-2 timmar numera... förut sov han bara ca 30-45 minuter, så det är skönt! Men så sover han bara en gång om dagen nu också.. försöker underhålla honom så gott det går på kvällarna så han ska hålla sig vaken, för det är så mycket enklare att få honom att somna till natten sen!
förut kunde vi få hålla på upp mot en timma innan han somna..
Nu lägger vi oss alla tre i vår säng, han dricker sin välling å sen slocknar han.. underbart skönt! å så jäkla mysigt att ligga där alla tre en stund! :)
Sen sover han i sin egen säng några timmar för att sedan vakna till å komma över i vår säng där han somnar om direkt å sen sover till ca 8.30! duktig pojke!

Näj nu tycker jag att Danne kan komma hem me rökka-korv så jag kan få gå å sova sen!
Pusshejses


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Duktig kille! Vår tös som blir 10 månader har inga tänder :) men d kommer väl antar jag. Lär ju knappast bli tandlös. Äter 1 gång per natt ännu, men d ska väl oxå lägga sig. Har ungen panik me d :)

2012-10-28 @ 21:37:22
Postat av: Mathilda

Oliver brukar också dricka en flaska mjölk på morgonkvisten, men inget som stör mig heller så därför glömde jag skriva det! :P

2012-10-28 @ 21:49:25
Postat av: Adele

Han är så söt! (tuff)

2012-10-30 @ 19:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0