länge sen

Johejjo!!

Då har en månad flugit förbi.. förbanna vad tiden går snabbt!! gillar inte alls!! har ju bara ca en månad kvar innan jag ska på jobb.. =(
har riktig ångest över det.. å då gäller det ju bara 6 veckor, men ändå!! räknade ut häromdagen att jag inte har varit ifrån Oliver mer än knappt ett dygn sammanlagt sen han föddes!! så första veckan på jobb kommer nog bli rätt tung.. men men..

Å inte har jag tänkt på att jag eventuellt ammar då.. var ju från början inställd på att kunna amma max en månad.. jo tjena.. Oliver är nu 7 månader å mjölken sprutar fortfarande.. så måste väl ta med mig pumpen på jobb å pumpa under rasterna.. för inte tänker jag låta mjölken sina bara för att jag ska jobba!! nejnej..
Jag trivs så bra med att amma, så det tänker jag inte sluta med förrän mjölken är slut!! eller okej, inte tänker jag amma när han är 2 år.. men ett tag till i alla fall!!

Vad händer annars då??
Jaa, Oliver flyger fram i sin gåstol och river ner allt som går.. ålar runt på golvet, baklänges.. ställer sig upp på alla fyra och juckar men kommer ingenstans.. =P
å spjälsängen måste vi nog ta och flytta ner ett hack eftersom han drar sig upp, vill inte ha en bebis i golv så lika bra att ta det säkra före det osäkra!!
Han sitter själv, riktigt stadigt nu faktiskt..
Å pratar å pratar å pratar å skrattar!! Herregud vilken glad å lugn bebis vi har fått!! Frågar mig själv flera gånger hur vi kan ha haft sån tur och fått en stå fruktansvärt snäll bebis.. det är inte ofta han gnäller och definitivt gråter å skriker!! det är när han blir riktigt, riktigt trött som han kan gråta.. annars är han bara glad.. =)

Var till rådgivningen förra veckan, då vägde han 8720 gram och var 70,1 cm lång.. så på en månad hade han vuxit 2 cm och gått upp 940 gram.. så det var nog lite extra mat som behövdes!!

Han har också fått sin första tand!! =) Jenna kände den 21 april, men jag sa: nejnej, det är fel sida, det är på andra sidan den är på väg upp..
Jo tjena!! dagen efter (på min mammas födelsedag) så bet han mig i fingret.. =P å jäklar vad fort den har vuxit upp!! den är ju skitstor redan!!
så nästa vecka ska vi till tandrådgivningen..
å den 21 juni ska Danne med Oliver till rådgivningen och få MPR-spruta.. han får den då redan eftersom vi åker till Mallorca i augusti.. å sen får han den ännu en gång när han har fyllt ett.. lite löjligt tycker jag när det ändå är så nära inpå.. men men..

Å jag fick ju problem med mitt öga för några veckor sedan.. mitt i allt gjorde det svinont och svullnade upp.. lät det vara 2 dagar för jag tänkte att det säkert var en vagel.. men på fredagen gjorde det jääääävligt ont, så då ville Lissu titta på det..
så vi åkte upp till akuten och det vart inte bara Lissu som titta på det utan två läkare också.. som inte kunde bända upp ögonlocket för det var för svullet..
så fick nån antibiotikasalva som smöskades på i en vecka.. vart inte helt bra.. å sen när kuren var slut så svullna det upp lika mycket igen..
så tillbaka till akuten där läkaren sa att jag sku få en remiss till ögonpolikliniken och en tid inom samma vecka..
jo men hej jo!!
IGÅR ringde dom från ögonpkl.. å jag sku ha fått en tid IDAG.. jävla kärring..
Nej tack, sa jag.. det är bra nu, det är ju två veckor sen jag var till akuten så nu behöver jag inte komma längre..
Jaha, sa hon.. är det bra nu??
Jaaa!!
puckon.. å kan dom inte åtminstone ringa några dagar i förväg och inte dagen innan man har tid!!??

Nu jobbar Danne en vecka till, sen är han pappaledig 3 veckor.. då ska vi åka hem till Borås.. gå på vårmarknad och till djurparken!! =)
Sen jobbar han två veckor och sen är det dags för pappamånaden.. dvs 6 veckors jobb för mig då..
Sen jobbar han 1 vecka å sen 4 veckor semester.. hehe..

Nu ska jag hänga tvätt å fixa mig i ordning så jag är klar när Oliver vaknar å ska ha mat innan vi far in till stan tillsammans med Råni..

Pusshejses!!

Kommentarer
Postat av: Alexandra L

Konstigt, vi ha oxå fått världens snällaste å gladaste bebis :) inte ofta d skriks. Gnäller lite när man e trött å hungrig. Men vid vakna stunder e d konstanta leenden!

2012-05-05 @ 08:34:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0