what's uuup??

Johejjo!!

Snörvlar å hostar vidare bara.. fy fan.. igår var jag så slut så började dagen med två panadol å en jävla massa nässpray.. funkade ett tag.. men när Jenna och jag kom tillbaka från stan så hade det slutat verka å ögonen bara rann av trötthet och förkylning.. Danne var snäll och kom hem nästan en halvtimma innan han egentligen slutade..
Fick då tre ljus som det stod "To the one I love" på.. hade namnsdag igår så.. =)
Nå, piggnade i lite efter lite vila..

Men what's uuuup med Olivers sömn?????? Inatt tror jag dock att han hade ont i magen för jäklar vad han klämde å tog i imorse för att få ut lite vääääldigt illaluktande kakk..
i början av veckan hade han drömnätter.. drömnätter på det sättet att han vaknade 1-2 gånger bara för mat.. men nu har det skitit sig igen.. har varit så sen vi var i Borås att han vaknar och bara skriker å kan somna i famnen men vaknar så fort vi lägger ner honom i sängen.. suck..
Kan i och för sig vara nån sån där utvecklingsfas, borde komma en sån här nu nånting..
Men jag försööööker som vanligt tänka positivt.. vi har haft en jäkla tur hela tiden med hans nätter.. han har sovit väääldigt bra hela tiden egentligen och som jag brukar säga; det är en så kort period av livet, jag hinner nog sova sen..
Men visst är det lite jobbigt när man är pissetrött och bebis inte vill somna om.. men men.. han är söt ändå..=)

Har haft i stort sett fullt upp annars den här veckan jämfört med hur det brukar vara..
Var ut till Ämnäs på kaffe och paj och hälsade på Malin & Johannes i tisdags.. (Malin är en jobbarkompis) var riktigt, riktigt trevligt!! =)
Igår var Råni här på morgonen och drack kaffe och snackade lite skit.. när Oliver vaknade kom Jenna och vi for till stan och fixade med Dannes pappaledighet..
Vi har ju helt missuppfattat.. han ska alltså ta ut den så kallade pappamånaden på 6 veckor.. vi har trott att dom där "vanliga" 3 veckorna som pappan har ingick i dom 6 veckorna.. men enligt tanten (som verkade lite virrig) så har han YTTERLIGARE 3 veckor att ta ut medan jag är hemma.. ajaha!!
Men jag tänker nog gå dit å höra nästa vecka (och hoppas på att det är en annan tant som sitter där) att hon faktiskt sa rätt för hon verkade som sagt inte ha riktig koll på läget.. men om det är så så tackar vi å tar emot!! =P

Nå, idag när Oliver har vaknat ska vi till Saida och kika hur hon har det i sin nya lägenhet..
Lördag blir det mässa + 7-års kalas..

Å nästa vecka e Danne leeeeeeeeedig!!!! Så då sku jag få sova tyckte han.. tackar..

Pusshejses


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Han har 18 vardagar, som alla pappor har rätt till, som ska tas ut inom de första 9 månaderna. Sen kan han ta dina sista 12 dagar av moderskapsledigheten så får han ytterligare en månad ledigt på det =)Alltså dina sista 12 dagar innan du börjar lyfta hemvårdsstöd! Inte vet jag om du blev smartare nu heller =)



Här började vi med ersättning vid 2 månader och barnet är som förbytt. Sover såååå bra! Men jag har 2 stora troll jag ska orka me varannan vecka oxå å d blev för tungt med sömnbristen!

2012-03-15 @ 10:01:43
Postat av: Mathilda

Okej.. men då fattade jag rätt igår i alla fall då.. =) får se när han ska lyckas klämma in dom 18 dagarna nu då så inte Transmar blir tokiga på honom.. =P

Var in och läste om utvecklingssprången nu och det stämmer in väääldigt bra på hur han beter sig just nu, så förhoppningsvis är det bara det som spökar.. han har ju som sagt sovit jättebra hittills..

2012-03-15 @ 10:17:02
Postat av: Alexandra

Jaa, d e säkert övergående!

T ska va pappaledig efter påsk =)

2012-03-15 @ 11:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0