torsdag

Johejjo!!

Hade ju tänkt ut ett bra inlägg till igår, men då låg servern nere just när jag skulle passa på att skriva när Oliver låg ute å sov.. meeen nu har jag ju glömt bort vad sjutton det handlade om!! suck..

I måndags efter jag hade skrivit förra inlägget, gick jag och Oliver ut på en promenad.. gick vår vanliga tråkiga runda som går runt Strandnäs och Dalbo.. gick förbi Dannes föräldrar å pratade med hans mamma, som sku till Sparhallen så vi följde med dit.. så nu äntligen kan jag gångvägen till Sparis och Kantarellen.. har inte vågat prova gå själv för då sku jag väl ha hamnat helt åt helvete.. å jag e så löjlig att jag helst bara vill gå på gångvägar med vagnen eftersom folk kör som idioter å vill inte riskera att det händer min älskade pojke nånting.. men nu jävlar kan vi ta vagnen och handla.. är ju skiiiitnära!! usch vad bensinpengar jag har gjort av med i onödan.. funderar på att gå till butiken idag, men listan vart lite lång så får se om jag lyckas få med mig allt..

I tisdags var jag med Madde till stan. Var till Svarta Katten och käkade lunch. Har inte varit dit sen innan jag blev gravid.. har varit lite löjlig angående att gå på café också.. nu är det lättare när Oliver äter var 2½-3 timme men förut när han kunde äta lite när som helst så ville jag inte gå ut eftersom det ibland blir sånt jävla liv i messa-spalterna i tidningarna över folk som ammar barn på restauranger..
Men nu fick jag i alla fall min älskade köttfärsnachos å Oliver satt för första gången i barnstol å hade skitkul med sina leksaker som jag lyckades komma ihåg att ta med.. =)

Efter lunchen gick vi till Zoo-ligan..
Madde har ett akvarium hemma och för nån vecka sen var hon och köpte nå räkor till akvariet.. när hon betalade så satte expediten ner en plastbit i påsen så att räkorna sku ha nåt att hålla sig fast i eftersom dom blir så åksjuka..
Dumma Madde berättade ju det här för mig, det skulle hon inte ha gjort eftersom när jag får höra konstiga saker så måste jag bara prova om det är sant..
Så jag stega in och köpte två räkor, men fick ingen plastbit.. så måsta ju fråga om det är sant att dom blir åksjuka och att Madde fick en plastbit till dom.. men expediten tyckt att hon satte så lite vatten så det är nog ingen fara.. bajs..
Nå, vi for i alla fall ut på en skumpig bilfärd över alla gupp jag kunde hitta.. men inte fan spydde dom heller.. sket bara en jävla massa.. så lite besviken blev jag.. (int för att jag vet hur en räka beter sig när dom blir åksjuka, men det hade ju varit lite kul om dom sku ha lagt av en kaskadspya!!)

Igår hade jag bestämt mig för att ta en promenad till polisen och hämta Olivers pass.. såklaaart regnade det ju.. men vid 16-tiden duggade det bara, så slängde på mig regnjacka å regnskydd på vagnen å knatade iväg.. när vi kom till stan duggade det inte längre.. det ÖSTE NER!! å polisen hade ju såklart stängt klockan 16 å inte klockan 17 som jag trodde.. VITTU!!
Nå vi sku upp till Doppingvägen och grilla med Biggie så jag tänkte att jag går en bit till så kan Danne plocka upp oss på vägen.. men när han ringde och var vid Alandica var vi redan vid Pingstkyrkan och jag såg ut som en blöt hund, så då gick vi hela vägen istället.. rätt skönt, men idag har jag feta blåsor på mina småtår (som Danne fick jävligt roligt åt för det heter tydligen lilltår).. inge bra att gå från Strandnäs till Västernäs i Converse tydligen.. men men..

Förresten.. är det bara med Iphone man kan blogga från mobilen?? Jag hittar ingen app till min HTC.. blir ju inga bilder här eftersom jag är så lat och inte orkar lägga upp dom från mobilen till datorn..

Nu ska jag damma..

Pusshejses

Kommentarer
Postat av: Saida

ja har bloggers app i min phån.men sök upp på näte lr nåt! :)

Hahaha åksjuka räkor ^^ e no bara du som sticker å köper räkor för skojjs skull ^^


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0