snörvel

Johejjo!!

Då var förkylningen tillbaka i huset.. suck..
har känt att det har varit på gång ett tag nu, men nu har det brutit ut.. blää.. som tur är har Oliver klarat sig HITTILLS!!

Igår fick Oliver smaka på potatis första gången.. har väntat med det eftersom rådgivningen rekommenderar helamning till 6 månader, men han ser ju så jävla sugen ut när vi äter och i å me hans lilla viktuppgång på 300 gram så kanske han kräver mera.. så igår tog jag tjuren vid hornen och kokade en potatis.. å MUMS vad gott det var tydligen!! han asgarvade när han hade fått första tuggan!! sägs ju att man bara ska ge en halv tesked (eller om det är en hel) men han fick nog 3.. det var ju så gott.. =P
så han fick lite idag också..

Bara för mig att inse att jag har en stor pojke nu som inte kan amma hela livet (tyvärr) hur mycket jag än skulle vilja.. så han får väl få lite potatis nu denna veckan + amning så får vi se om jag får nåt skäll på rådgivningen nästa vecka.. =P

Idag ska jag laga lax i ugn täckt med dill och majonnäs.. till det har jag lagat en örtagårdssås.. å fy faaaan vad god den blev!! är nog ännu godare sen när den har fått stå å dra lite!! som sagt, jäklar vad jag börjar bli en fena i köket om jag får säga det själv!!
Men det är ju mycket roligare att laga mat när man får uppskattning för det och när även Danne tycker om att laga mat så vi kan hjälpas åt ibland.. + att nu vågar jag mera och hittar på nya rätter så det inte blir spaghetti å köttfärssås varje dag.. =P

Fick äntligen Oliver att somna.. han sov bara 1½ timma tidigare och hade nu varit uppe i nästan 3 timmar (2 timmar brukar vara max) men han sku förbanna inte sova trots att ögonen gick i kors och han bara grät sin trötthetsgråt.. men nu har han sovit 40 minuter..

Kasta mig på soffan en stund tills han vaknar å sen sätta igång med fisken..

Pusshejses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0