pengar & bestämmanderätt

Johejjo!!

Ytterligare en helg å en av Dannes lediga veckor över, tyvärr.. har varit så skönt att ha honom hemma..
Har varit på stan flera av dagarna och uträttat ärenden, bland annat skaffat pass åt både Oliver & Danne.. fikat å lunchat.. tagit promenader.. busat.. love it!!

Det är Danne själv som har valt att umgås med mig och Oliver istället för att flänga iväg å göra annat.. även om många av er tror att det är JAG som bestämmer över honom..
Har uppkommit diskussioner om just att jag skulle bestämma över Danne flera gånger; "Danne FÅR inte göra det för Mathilda, det är hon som bestämmer!!"
Öööh jaha??

Varje gång blir jag lika irriterad, sårad och ledsen.. varje gång ligger jag och funderar mig till sömns vad jag nu har sagt och gjort som gör att det tolkas som att JAG skulle bestämma över Danne 28 år.. han gör väl i stort sett vad fan han vill!!??
Jag till och med försöker få honom att åka iväg och hitta på nåt med sina kompisar, men han själv väljer att vara hemma..
Senast i fredags å lördags frågade jag om han inte skulle åka iväg och hitta på nåt.. sa till å me: DU FÅÅÅÅÅR åka iväg!! Men nääe.. han ville hellre vara hemma eftersom han skulle börja jobba igen idag..

Oftast handlar sakerna han inte "får" göra om något som har med pengar att göra..
Nu är det så här: Danne och jag har inte gemensam ekonomi, endast ett gemensamt konto som hyran, maten och elräkningen betalas från.. allt annat sköter vi själva..
Om vi skulle ta ett bostadslån tillsammans till exempel har jag sagt prompt NEJ till att baka in våra andra separata lån.. mitt billån e mitt billån, det ska inte Danne behöva betala på, det är jag som har valt att köpa Volvon och det är min bil..
Hans billån/hojlån är hans lån.. det är hans bilar å hojar..
Vill han då köpa låt säga ännu en bil, varsågod gör det för all del, men blanda inte in mig i det!!

Som tur är så är både han och jag väldigt ekonomiska.. vilket många av våra så kallade vänner inte är.. det är därför jag tror att många har svårt att förstå varför vi inte köper det ena eller det andra.. vi väljer istället att spara så vi nån gång kan komma ifrån den här fruktansvärda lyhörda lägenheten.. å vi väljer att sätta in pengar på Olivers konto istället så att han har en tryggad framtid..
Vi väljer familjen istället för massa prylar..

Det är nog väldigt svårt för vissa av er att förstå det här.. både gällande pengar men också att Danne numera prioriterar familjen istället för att vara ute och ränna..
Å det är INTE jag som har sagt åt honom att göra dessa valen..
Tack gode gud har han en egen hjärna att tänka med!!

Det blir mest att vi sitter hemma eftersom man märker mer och mer vilka så kallade vänner man kan lita på och inte..
Jag har kommit fram till att jag har en enda vän som jag kan lita till 100% på.. resten vet jag inte.. för konstigt nog kan en sak man ha sagt i förtroende mitt i allt ploppa upp nån annanstans.. mycket märkligt..

Nåt annat folk verkar ha väldigt svårt för är att jag säger som jag tycker och tänker, det har gjort att mååånga har blivit sura på mig.. men jag anser att det är bättre att vara ärlig än att prata bakom ryggen!!!!
Å det är väl där som folk får för sig att jag bestämmer över Danne.. för jag brukar säga som jag tycker om eventuella köp etc, men säger också att han gör som han vill men det är min åsikt!! Jag anser att jag har rätt till min åsikt, vilket också Danne håller med mig om.. så det så!!

Dom flesta vet hur jag har levt gällande pengar osv.. jag fick betala ALLT pga vissa inte kan hålla i sina pengar.. gick till å me så långt att jag fick betala kronofogderäkningar som inte ens var mina (för jag skulle ALDRIG hamna där).. ni veeeet hur dåligt jag mådde förr i tiden pga det här..

Så go fuck yourself.. ni behöver inte komma sen å smöra å gullas med Oliver om ni inte kan acceptera hur vi lever!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag kan förstå din frustration! Här så spekuleras de över de ena och de andra. Man får höra saker från olika håll som handlar om en själv som i själva verket inte stämmer! och de där med vänner.. javisst man känner sig lurad, ledsen, dum osv som umgåtts med vissa människor under en längre tid för att de sedan visar sig att de inte är de personer man en gång trodde att de var. När man skaffar familj, pojkvän,bygger hus.. stadgar sig helt enkelt.. det är då de rätta vännerna står kvar.. jag förstår dock inte vad man för "fel" när det blir på detta vis. Men jag tror att bara man själv mår bra och inte skadar någon i sin väg, så är det bara att köra på !! Så bry er inte om nå idioter som egentligen inte bryr sig om er, utan håll i dem som gör det!:) kram

(Nu blev detta ett stort flum kändes det som, menmen:))

2012-03-26 @ 12:11:06
URL: http://johannarosenberg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0