bra dagar

Johejhejjo!!

Igår var nog den bästa dagen sen Oliver föddes!!
Nog för att han för det mesta är världens snällaste, många säger till å med att han är den nöjdaste bebis dom har träffat, men visst har ju han också sina gnällperioder å dålig nattsömn som jag har skrivit om.. men dom senaste dagarna har varit underbara!!

I måndags var han ju som sagt skiiiitnöjd hela dagen trots att jag var nojjig angående maten och att han var FÖR nöjd.. =P
I tisdags sov han ju som sagt 3½ timma i vagnen.. sen lyckades jag få honom att somna i vagnen för en powernap några timmar senare.. nåt jag inte brukar lyckas med, är endast Lissu som har lyckats med det förut.. jag är för blödig och har tagit upp honom i famnen när han har skrikit och inte velat sova.. men nu jäklar börjar jag få grej på det!! =) sen sov han i Dannes famn så vi måsta väcka honom 20.45.. =P
När jag skulle lägga honom tog det 3 minuter innan han sov!!!!!! REKORD!!!!

Men igår var nog alldeles underbar..
Dels sov han bra på natten, åt bra hela dagen.. sov 2 timmar nonstop ute i vagnen utan ett enda gnäll!! Har aldrig hänt förut.. jag låg på soffan och tittade på OC under tiden.. sköönt!!
När han vaknade läste vi lite Mumin (mycket fina färger så han satt helt still).. sen var det dags för powernap igen.. vi la oss först i vår säng för jag tänkte att jag också sku få sova en stund.. Danne lyckas ju alltid få honom att somna bredvid sig, så jag sku också göra ett försök.. men näääe.. han låg å pratade å hade skitkul, sen blev han arg för att jag låg för nära.. så jag la mig i fotändan, då vart han nöjd igen å låg å pratade med någon/något..
La honom till slut i vagnen där han somnade fint.. sov en halvtimma ungefär..

Sen sku jag laga mat så la honom på lekmattan på golvet..
När jag tittade in från köket låg han på mage å såg sååå nöjd ut.. =)
Nästa gång jag tittade in såg jag inte honom.. var faaan har han tagit vägen???
Då hade han rullat så han låg precis bredvid tv-bänken.. hoppsan.. La tillbaka honom..
Nästa gång jag tittade låg han i stort sett under vardagsrumsbordet..
Så han börjar kunna det där nu.. så inget mer ensam på soffan eller skötbordet längre!!

Sen sov han 1½ timma i Dannes famn, tog en dusch med pappa, låg nakkupelle på soffan och lekte lite sen var det dags för sängen.. men måsta kasta upp honom lite i luften först för å höra på hans underbara skratt..
Sen när jag som vanligt satt och kramades lite med honom i sovrummet och pratade med honom som jag brukar göra innan jag lägger honom så var det något som var väldigt roligt så han skrattade riktigt högt flera gånger.. =P
När jag väl la honom så sku han inte sova, låg bara å pratade å hade sig.. så jag gick ut ur rummet eftersom han ändå var nöjd.. när jag tittade in 5 minuter senare sov han som ett litet lamm..

Underbara unge säger jag bara!!
Är så förbannat glad att vi har fått en så nöjd och lugn kille.. ÄN SÅ LÄNGE!! kan nog svänga snabbt det där kan jag tänka mig..

Nu lägga igång en tvättmaskin å sen slänga mig på soffan å läsa lite Zlatan tror jag bestämt.. =)

Pusshejses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0