riktigt inlägg

Johejsanjo!!

Måste väl ta och publicera ett vanligt inlägg också.. =)

Veckorna bara flyger iväg..

Jag vart ju förbannat skitförkyld IGEN efter min promenad i regnet.. var helt slut i måndags, gick omkring och frös hela dagen och sov en timme med Oliver på dagen, han höll i min näsa under hela tiden..(?)
På kvällen tog Danne med sig Oliver till sina föräldrar och grattade hans pappa som fyllde år.. under tiden tog jag en låååång vaaaarm dusch.. la mig sedan på soffan och måkade vaniljglass och baconostbågar och tittade på tv.. sköönt!!

Å nu har även Oliver börjat hosta å snörvla igen.. han har inte haft hosta förut om man bortser från hans högfärdshosta.. men nu är det verkligen riktig hosta.. usch.. så sängen står uppallad på två Harry Potter-böcker på var sida å just nu ligger han ute i vagnen med en kudde under huvuddelen..

Mat är ju nåt lilleman tycker om i alla fall!! =)
Har börjat ge lunch och gröt till kvällen.. vissa dagar får han även nåt däremellan.. + amning då såklart..
Har lunch för 2 veckor i frysen åt honom nu.. inte nå jättespeciella rätter, några burkar med majs-potatis-morot.. några med broccoli-sötpotatis-potatis-köttfärs.. några med sötpotatis-potatis-morot-broccoli.. me andra ord har jag tagit det som finns hemma.. men det låter bara: "mmmm" för varje tugga, fint så!! =)

Mango-youghurt puré var också väldigt gott.. har ju provat att ge honom banan, men precis som mig verkar han inte va så förtjust i d.. (skönt så jag slipper känna lukten =P)
Är lite försiktig med frukten eftersom min bror är allergisk mot stenfrukter så som äpple, persika, avocado etc.. inte vet jag om det går i arv så "långt".. men tänkte ändå försöka vänta ett tag tills han själv kanske kan försöka visa om det kliar i halsen..

Bara Oliver har vaknat å käkat så ska vi åka till flygplatsen och hämta kusin/gummor Johanna och Ida som kommer hem till Åland över påsken..
Senare ikväll ska det målas ägg med gummor Jenna och Emma..
Å imorrn kommer paaapppaaaa!! =D och Tiina.. stannar till måndag.. ska bo ute på stugan i Toböle så där kommer vi spendera påsken..

Glad påsk på er alla!!

Pusshejses

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0